Nordic Business Forum 2025: Minu tähelepanekud ja õppetunnid

Olen aastaid kõrvalt jälginud Nordic Business Forumi tegemisi ja mõelnud, et ühel päeval tahan seal kindlasti osaleda. Kui eelmisel aastal mu armas sõber pakkus, et lähme koos, haarasin võimalusest kinni. Nüüd jagan muljeid ja mõtteid, mis mind konverentsil enim puudutasid.

Angela Ahrendts – juhtimine läbi inimeste

Üks oodatumaid esinejaid minu jaoks oli Angela Ahrendts, kelle tööd olen imetlenud juba tema Burberry perioodist. Tema sõnumid rõhutasid, kui oluline on inimeste kaasamine eesmärkide elluviimisel. Kas fookuses on turuliidri positsioon või 10% käibe kasv – kõige olulisem on see, kas iga inimene tiimist soovib selle nimel panustada ja ja milline on tema panus. 

Ahrendtsi juhtimisstiil põhineb tugevalt väärtustel. Ta rõhutas, et väärtused ei tohi olla vaid loosungid seinal, vaid reaalsed igapäevased valikud. Apple’i kogemuse põhjal tõi ta esile, et äri pole ainult protsessid ja tehnoloogia, vaid eelkõige inimesed, kogemused ja empaatia.

“The best leaders are the best humans.” – Angela Ahrendts

Simon Sinek – sõpruse ja usalduse väärtus

Teine oodatud esineja oli kindlasti Simon Sinek. Mida rohkem ta rääkis sõprusest ja sõprussuhete hoidmisest, seda enam pani see mind mõtlema, kui loomulikuna me sõprust võtame ja kui vähe tegelikult sellesse panustame võrreldes töö- või paarisuhtega.

Sinek on viimasel ajal rõhutanud, et juhtimisprogrammid pööravad liiga vähe tähelepanu ideele, et juht võib olla ka sõber. Minuga resoneerus vägagi mõte, et head suhted, emotsionaalne tugi ja usaldus loovad tugevama kultuuri ja lojaalsema tiimi.

“Replace judgement with curiosity.” – Simon Sinek

Peter Hinssen – „Never Normal“

Minu jaoks uus nimi oli Peter Hinssen, kuid ta võlus publiku hetkega. Tema mõiste “Never Normal” kirjeldab maailma, mis ei naase stabiilsesse „uude normaali“, vaid kus pidev muutus ongi ainus püsivus.

Organisatsioonid ei saa jääda ootama, kuni kriis koputab uksele – nad peavad juba ette muutma oma strateegiaid ja sisemist dünaamikat. Suurim väljakutse ei pruugi olla väliskeskkond, vaid just ettevõtte sisemised hierarhiad ja protsessid, mis ei liigu piisavalt kiiresti.

“Unknown Unknown” – Peter Hinssen

Diana Kander – innovatsioon ja uudishimu

Diana Kander, Ukrainas sündinud ja USA-sse emigreerunud ettevõtja, on NY Timesi bestselleri “All In Startup” autor ning rahvusvaheline innovatsiooniekspert. Tema esinemine oli vahetu, humoorikas ja isiklik.

Peamised mõtted, mis kaasa võtsin:

  • Innovatsioon algab madala väärtusega töö (“zombide”) kõrvaldamisest.

  • Julgus alustada nullist ja ümber mõelda.

  • Mõistmine, et “out of the box” võib tähendada, et me ise istume kast peas seisundis ja ei näe võimalust kastist välja astuda.

“Our growth is slowed down by our success.” – Diana Kander

Jonah Berger – kuidas ideed levivad

Konverentsi lõpus pakkus palju äratundmist Jonah Berger, Whartoni kooli turundusprofessor ja mitmete mõjukate raamatute (Contagious, Invisible Influence, The Catalyst) autor.

Tema põhiõpetused:

  • Reactance – inimestel on kalduvus vastu hakata, kui neid liiga palju veenda.

  • Provide a menu – anna valikuvõimalusi ja suuna otsustamist.

  • Ask, don’t tell – küsi küsimusi, ära ütle valmis vastuseid.

“When we care, we share.” – Jonah Berger

Kokkuvõte

Kuigi NBF 2025 käsitles palju ka tehnoloogiat ja tehisintellekti, jäi minu jaoks kõlama hoopis inimlikkus ja paremaks inimeseks kasvamine ning olemine. 

“AI can say what to do but not to show that you care.” – Simon Sinek

Verified by MonsterInsights